Diskusné fórum
Re: Žst. Poprad-Tatry |
||
---|---|---|
Príspevky:
905
|
Tak posun v réžii ZSSK už týždeň realizujú posunovači z depa a bohužiaľ sa zatiaľ naplňa to, čo som napísal skôr a inde, byť sa to niekomu ako nepáčilo. Fakt je, že situácia bola podcenená; práca posunovača v stanici Poprad je dosť náročná činnosť a príprava, respektívne zácvik chlapcov bol zjavne nedostačujúci. Zatiaľ aj suchou rečou PISu Večerná Slovakia dostáva v Poprade svoje minútky..
Treba fakt silno držať palce, aby kolegovci do času, kým sa zabehnú, nevystrojili dajaký väčší prieser.
Zaslané: 08.01.2011. 9:59
|
|
Presun |
Re: Žst. Poprad-Tatry |
||
---|---|---|
Príspevky:
905
|
dansz: K debate u červených;
Pýtaš sa "skúseného" RUŠŇOVODIČa alebo POSUNOVAČa; Už som to raz napísal, opakujem znova: Zájdem na zarážadlo, vedúci posunu mi dá návesť stlačiť, ja stlačím, on potom vojde medzi nárazníky, vtedy už je dávno stlačená odbrzdená súprava, kým on v odvesenej časti vyfukne vzduch. Čiže logicky, kým odves nie je zabrzdený, sa ťažnou silou od hnacieho vozidla namáha aj samotné zarážadlo. Ak sa návestí cez vysielačky, dá sa to stlačiť aj po odfúknutí odvesu, ale posunovač Ti v opačnom prípade nebude 2x loziť medzi nárazníky. PS: k tomu Tvojmu "napruženiu": Pružnosť materiálu s tým nesúvisí. Zarážadlo práveže nemá čo byť (v inom ako horizontálnom rovnobežnom smere s osou koľaje) pružné ale pevné. Vďaka nadmernej pružnosti sa tupík zohol náraznikmi dohora a kolega naň vytisol Habis-ák vtedy na 3. koľaji. Pochopenie toho už ale vyžaduje trochu technického myslenia.
Zaslané: 18.12.2010. 21:23
Upravil 362.001 - 18.12.2010 21:34:13
Upravil 362.001 - 18.12.2010 22:01:38 |
|
Presun |
Re: Žst. Poprad-Tatry |
||
---|---|---|
Príspevky:
3758
|
Technické problémy odstránené. Už by ste mali všetci bez problémov diskutovať. Príjemnú debatu :papa:
Zaslané: 17.12.2010. 14:44
Upravil mates-zscs - 17.12.2010 21:21:27
|
|
Presun |
Re: Žst. Poprad-Tatry |
||
---|---|---|
Administrátor
Príspevky:
17136
|
Dan: podľa môjho názoru v tomto prípade (neviem akú vzdialenosť nepovolene prešli vozidlá) ak išlo o zámer stlačiť, čo je minimálny pohyb a vozidlá neboli zabrzdené, tak to mohlo byť rádovo pár metrov minimálnou rýchlosťou a zarážadlo dopadlo tak, ako dopadlo, nemohlo byť v poriadku.Ak ho traťovka opravila "iba tak" tak nijakej škode prakticky dôjsť nemohlo. A na to mali žsr upozorniť prenosnou návesťou stoj alebo posun zakázaný umiestnenou PRED zarážadlo. Pretože ako na tú fotku pozerám, tak túto návesť vozeň ešte stále neprešiel, lebo je pred ním. No a toho keby sa chytil šikovný právnik neviem neviem.
Zaslané: 17.12.2010. 12:38
|
|
Presun |
Re: Žst. Poprad-Tatry |
||
---|---|---|
Príspevky:
905
|
dansz: Ospravedlňujem sa za premiestňovanie rozhorenej pahreby, ale bol som nútený odtiaľ emigrovať, nakoľko vlaky.net zatiaľ ešte nemali svoj 89-ty rok, a ako je známe, pri totalitnej vládnej moci je rebelom obtiažné existovať. ;-)
------------------------------ Reagujem Teda na Tvoj príspevok; http://www.vlaky.net/online/diskusia/ ... t=7&najdi=508168&n#508168 Pozri, fakt sa tu doťahujeme iba o blbosti a slovíčka, ale vieš dobre, že aj vlaková cesta štandardne končí až v mieste ukončenia slepej koľaje, viď článok 869 c) tretí odstavec. Nuž teda pokiaľ som vyrozumený, že tlačím na 6. obsadenú alebo slepú koľaj, pokiaľ vedúci posunu priebežne nerozhodol inak, vždy som tlačil až na vozidlá alebo zarážadlo a tak sa to aj v praxi robí. Nikdy mi nepovie dopredu, tlačíme autá na 7. koľaj, ale čelo posunujúceho dielu-autovozeň ostane stáť 2 metre pred zarážadlom s nakladacou rampou. Ak by ma vyrozumel o ukončení posunu pred miestom pravidelného zastavenia takto, nedbám, tam by som súhlasil, že šlo o môj "svojvolný pohyb" po ukončení organizovaného posunu. Ale tu o to vôbec nejde, chybu rušňovodiča nespochybňujem. Ešte raz sa vrátim k tomu, od čoho odbiehaš, vzniknuté dôsledky udalosti nemal na svedomí len rušňovodič svojím konaním, ale aj neodpovedajúci technický stav zarážadla. Zaiste, je "super", že ho vyšetrovatelia pri prvom vypočutí dostali tam kde chceli, ale keď už hovoríš o rafinovaných záznamových zariadeniach, tak uznaj, že ak by sa rafinované zariadenie použilo na pevnostnú kontrolu stavu zarážadla, mohlo byť všetko inak. Ale hlavne, ak by sa ten tupík opravil ako sa mal, nik by sa o svojvolnom pohybe nikde nedozvedel, pretože nič také by sa tam nebolo stalo.
Zaslané: 17.12.2010. 10:33
|
|
Presun |
Žst. Poprad-Tatry |
||
---|---|---|
Príspevky:
905
|
Diskusia o železničnej stanici Poprad-Tatry, budove, koľajisku, modernizácii, prevádzke a o všetkom čo s našou "Vstupnou bránou do Vysokých Tatier" súvisí.
viac užitočných informácií nájdete napríklad tu: http://www.rail.sk/arp/slovakia/zst/132506.htm
Zaslané: 17.12.2010. 10:11
|
|
Presun |
Môžete zobrazovať vlákna.
NEmôžete vytvárať nové vlákna.
NEmôžete prispievať.
NEmôžete upravovať svoje príspevky.
NEmôžete mazať svoje príspevky.
NEmôžete pridávať hlasovania.
NEmôžete> hlasovať.
NEmôžete používať prílohy.
NEmôžete samostatne prispievať.
Vlákno prehliada:
2 Anonymných