otočiť doprava , tak aby si videl v hladáčiku trať aj vlak a celú súpravu a ked už nič iné ta trafil mašinu medzi stlpy tak aby ti do neho zase nebúrala a slnko ti musi pražiť na krk nie do čela a bude to všetko okej
Když se ti tam vlaky právě míjejí, tak na tyhle věci moc času nezbývá - pokud navíc často visíš na stožáru TV a fotíš jednou rukou z otočky.. Potom musím ořezávat, abych z toho aspoň něco vyždímal. Trať je tam v oblouku 180° a dokud ho nevidíš, nemáš jistotu, ze které strany vlak jede. Pokud stojím na nástupišti, tak je to o něčem jiným. Nemám to úplně za rohem a odkud a kam svítí slunko neovlivním, musím v tu chvíli pracovat s tím co je a bejt rád, že ten den neprší.
Walker, je vidno, že uvažuješ nad tým, ako by si urobil zaujímavú snímku. Ak dovolíš, skúsim zopár rád, ktoré Ťa nemajú ostentatívne nútiť niečo robiť uniformné, ale skús práve z toho vybrať to, čo pomôže lepšej fotke.
Zaujímavé miesto odkiaľ fotíš nebude zárukou zaujímavej snímky. Visieť na stĺpe TV tak maximálne pomôže Tvojej fyzičke a kaskadérskym zručnostiam, no výsledok nemusí byť uspokojivý. Vieš, najlepšie sa fotí, ak využiješ maximálne celú plochu snímača v zábere s minimálnym odpadom. Teda, skôr začni hľadať miesto, odkiaľ odfotíš objekt zaujímavejšie, tak, že to bude celé zámer a nie náhoda (napr. vlak v zákrute s kusom prírody, kus prírody s konkrétnym vlakom od nárazníku po nárazník, pekná kompozícia časti vlaku s tunelom a kusom prírody a mnoho, mnoho ďalších). Ver mi, vo väčšine prípadov Ťa nebude fotenie vyčerpávať, alebo prinášať do zbytočného rizika. Skôr pôjdeš od trate ďalej, budeš loziť na kopce, kopčeky, prípadne stromy a kochať sa, čo všetko nasnímaš. Samozrejme, dôležité je slnko. V prvom rade treba pracovať so svetlom. U vlakov je to trochu prekéria, lebo aj keď slnko bude zdanlivo v čele, zrazu prídeš na to, že na tej strane, kde si, bude bok vlaku v tieni. Ale to je vec cviku a poznania fotomiest, aký je kde násvit.
Toto foto si fotil na ohnisko 18, je to skôr ohnisko, ktoré vynikne na celku ako na detaile. Čo sa týka času, 1/4000 je, ako by som to napísal, trochu nezvyk. Ale mám za to, že skôr fotíš tak, aby bol výsledok pozerateľný. Aby som nemusel prepisovať, dávam sem link na odpoveď, ktorú som písal Siremu, je to taký mininávod ako fotiť na zrkdlovke najlepšie v režime M ako manuál. Pri bežnom fotení vonku postačí oscilovanie s časom napríklad od 1/250 po 1/500, plus mínus podľa potreby. Všetko aj dosť závisí od použitej clony, ISO-a a ohniska. Tu je ten link >>odkaz (http)<< Je to trochu na dlhšie, ale nevzdávaj, ver tomu, že sa posunieš vo fotografovaní míľovými krokmi. A ak budeš niečo potrebovať, ozvi sa cez PM, rád pomôžem.
A aby som nezabudol.... Pomerový orez je najprirodzenejší. Vtedy máš fotky najprirodzenejšie.
Ahoj krz, pečlivě jsem si přečetl tvou reakci a díky za ni. Protože vlaky, který fotím, většinou nejezdí pomalu, tak jsem první fotku pořídil časem 1/800 a dopracoval se až k 1/4000, nějak jsem na tom čase začal bazírovat, mám strach, že by to jinak bylo mázlý, když se jim snažím být co nejblíž. Fotil jsem tedy tímhle časem v režimu Tv a podle světelných podmínek se přizpůsobovaly clona a ISO, s automatickým nastavením. V okolí Přerova je to samá rovina, v okolí tratí žádný kopečky, odkud by se dalo fotit, nejsou a hezká krajina už vůbec. Ale rád bych ještě stihnul letos jedno Bezpráví a porozhlídnul se tam víc. To ale záleží na počasí. Máš pravdu s tím ohniskem, původně ten snímek vypadal hodně jinak. A s tím časem, kdysi jsem fotil ještě na kinofilm ( ne vlaky ) se Zenitem, tam byl nejkratší čas právě 1/500.. Odkaz k Siremu jsem si přečetl, musím říct, že se RAWu dost bojím a moc se mi nechce s ním laborovat, je to na mě složitý. Ale co jsem právě udělal, že jsem nastavil WB do režimu Auto, o starost míň, dosud jsem vyvážení bílé nastavoval ručně, podle aktuálního počasí. Pokud budu v Bezpráví ( nebo jinde ) fotit vlak s krajinkou, nebo krajinu s vlakem, tak klidně dám čas třeba 1/640 a bude to v pohodě. Zatím díky moc a dobrý světlo.