Pokud byl prověšený a překážel tam, tak OK, ale v tom případě bych to řešil ořezem hned za tím druhým nejbližším sloupem. Takže ten, co je ho jen půlka, by tam vůnec nebyl.
Vieš čo, Kubíček, ešte som nevidel, že by sa Ti jediná jedna fotka páčila - jediná jedna...toto je v mojich očiach krásny záber a hľadám v ňom myšlienku, ktorú do neho ToMi pri komponovaní vložil - ja myslím, že som ju našiel, ten záber ma naozaj dostal...a ten stĺp, teda ten som si vôbec nevšimol... skús niekedy vnímať záber celým srdcom bez pokusu o to, aby si v ňom nasilu hľadal niečo, za čo by si ho mohol kritizovať. A keby tam bol celý stĺp a ten vybiehajúci drôt, to by vyzeralo, akoby Ti ním autor chcel pichnúť do oka...môj názor. Ja som tiež vďačný za každý koment, som len začiatočník, ale myslím, že keď sa niečo naozaj podarí, zasluhuje to pochvalu, to Ti odkazuje, kubíčku, veľký Kubík :vv:
To máš smůlu, žes neviděl, zrovna u těch brejlí nad touto fotkou ses asi přehlédl. Ale to nechme stranou, protože by to byla debata dvou kluků hádajících se o lopatičku. Nikde jsem nepsal, že se mi tato fotka nelíbí. Upozornil jsem na jeden detail, který jsem nepochopil a který mi přišel, že zbytečně kazí jinak pěknou fotku. A opakuju zde už popadesáté, že pokud někdo má zájem fotit aspoň trochu koukatelné fotky, tak mu jedna připomínka dá víc než třicet vytlemených smajlíků s palci nahoře. A zrovna u ToMiho si myslím, že si rady ostatních bere k srdci a výrazně se zlepšuje. Pokud autor nemá o tyto poznámky zájem, ať se ozve, budu to respektovat. A ještě jedna poznámka, která tě asi uvidí - když se u fotky ozvu, obvykle to značí, že se mě pozitivně zaujala a stojí za komentář;-). Protože leckdy stačí málo, aby z pěkné fotky byla výborná. Z nepovedené dobrou ale uděláš těžko...
ja ozaj viem, že nie som fotograf, preto sa do týchto diskusii väčšinou ani nepúšťam, no tentokrát urobím výnimku - čo sú to alespon trochu koukatelne fotky, koukatelne fotky, parááádne fotky, vylízané fotky a neviem ešte aké?? ak je ToMiho fotka alespon trochu koukatelna, tak ja potom už neviem, ako má poriadna fotka vyzerat. Kubicku, ja vonkoncom nepoieram Tvoje ftograficke kvality, ale prosím Ťa, definuj mi tieto statusy fotografie. Lebo, ja mám pocit, že niekto zaviedol akési imaginárne pravidlá fotografie a kto sa ich nedrží, je outsider. Pouč ma teda, prosím, budem rád, keď budem ovládať správne zásady železničnej fotografie. No, a druhá vec, k tomu orezu ToMiho fotky. Mozog neokabátiš, ten vie, že oblúk sa točí doprava (z nášho pohľadu doľava) - logicky teda očakáva, že sa tak bude stáčať aj telegrafické vedenie. Orez si spravil, ja tam stále vidím drôt, ktorý ide do neznáma, ale na základe toho, čo som uviedol, mi tam ten stĺp jednoducho chýba, lebo mozog ho tam anticipuje - a čo s tým teraz? to je moje subjektívne hodnotenie. Nemám rád, ked chceme vymazať z fotky niečo, čo na ňu patrí - aby sme si rozumeli, nehovorím tu o stĺpe šrégom cez mašinu atď. Ale toto v mojich očiach nebolo rušivé, no neviem... A keď veľ mi chceme, na každej fotke nájdeme nedostatok - ale potom naozaj nás treba odporučiť na príslušné oddelenie Fakultnej nemocnice ;)
Ad 1) To takhle před pár lety z hory sestoupili zlí želpejdžisti a sepsali tzv. šotoušské desatero, které obsahovalo např. předepsaný úhel focení 30 stupňů, násvit z úhlu 30-60 stupňů, fotograf musel stát přesně 562 cm od osy koleje, čelo lokomotivy muselo být vždy přesně v jedné třetině fotky... Kdo tato pravidla nedodržoval, za kacíře a smilníka prohlášen byl a do měst Sodoma a Gomora vyhnán byl. A protože tam v nedodržování desatera pokračovali, hněv želpejdžistů nakonec byl tak silný, že ohněm obě hříšná města sklátili. Marné bylo hříšníkům vysvětlovat, že ta pravidla nejsou žádná striktní pravidla, ale spíš vodítka, jak lidská mysl vnímá fotografii, obraz, filmový záběr. Nedokázali akceptovat fakt, že pravidly zlatého řezu, neusekaných objektů a dalšími pravidly kompozice se řídili i ti břídilové, co malovali před stoletími ty své patlaniny, na které se dnes stojí fronty v galeriích. Takže spáleno bylo vše hříšné a desatero bylo prohláššeno za svaté. Ad 2) Já ti rozumím, souhlasím s tebou, že ten sloup tam logicky patří. Pořád mi ale přijde jako menší zlo dát tam sloup celý a drát nechat jít pokud možno do horního rohu fotky, nebo to oříznout, jak jsem to udělal já. On ten drát dost splývá s tím křovím v pozadí, takže určitě nepoutá tolik pozornosti jako rozpůlený sloup. Je to asi z velké části věc osobního názoru a vnímání fotky. Vždy by ale měla být snaha objekty na fotce zakomponovat co nejpřirozeněji. Takže asi tak, víc už se mi nechce přemýšlet, klidně to s tebou proberu vzkazníkem nebo mailem, ale teď jdu spát. Dobrou noc.
tak za prvé se nepovažují ani omylem za šotouše, za druhé fotím si podle sebe né podle nějakých norem či co jste si na ŽP stanovily, za třetí fotky dávám sem poněvač tady jsou fandové železnice a ne žádný umělecký kreslíři a retušovači, a za čtvrté se mi tam ta půlka sloupu prostě a jednoduše líbila. Dobře vím že všem se člověk nezavděčí a tak už dále nereaguji
Autor stál velmi pravděpodobně pár kroků od ToMiho. Neříkám, která fotka je lepší, spíš jen pro srovnání, jak lze na stejném místě pojmout focení úplně jinak.